Blog si Eka
Eka





Assalamualaikum, blog si Eka. Tahun 1996.


Assalamualaikum






Follow me?



Belajar

Saturday 22 April 2017 ,9:26 pm

Aku yang bekerja sebagai promoter (sementara menunggu panggilan menyambung pengajian. In shaa Allah, doakan aku ya) suka melihat pelanggan-pelanggan yang lalu lalang serta yang singgah untuk membeli barang di bahagian department aku.
Ada yang muda,
Ada yang tua,
Ada yang kelihatan sihat,
Ada yang kelihatan kurang sihat,
Ada yang kelihatan gagah laju berjalan,
Ada juga yang kelihatan sebaliknya. 
Macam macam.

Bila aku memerhati kerenah-kerenah mereka, aku seakan mempelajari sesuatu daripada mereka.
Ada yang ramah, begitu juga sebaliknya.
Ada yang tidak cerewet, begitu juga sebaliknya,
Ada yang memahami, begitu juga sebaliknya.
Ada yang...apa lagi? Banyak. Haha.

Aku suka, suka akan persekitaran untuk berjumpa orang yang berlainan setiap hari. Seperti yang aku katakan di atas, aku seakan mempelajari sesuatu daripada mereka. Merekalah antara guru-guru secara tidak langsung buat aku. Mereka mengajar,
How to handle our customer,
How to develop our confident in front of them,
How to talk clearly,
How to convince them,
How to tolerate with them,
How to accept with lapang dada dengan teguran daripada sesiapa sahaja.
And the important thing is how to develop صبر in ourselves.

Walaupun belum mahir dengan 'how' tersebut, in shaa Allah, aku masih mencuba untuk belajar.
Mungkin inilah yang dipanggil pengalaman, bukan?
Ini baru sedikit. Aku baru berapa bulan di sini. Ohh, bukan berapa bulan tapi baru sebulan. Haha.

Semoga kita sentiasa mempelajari sesuatu yang baru! 😃




0 Comments:

Post a Comment

Assalamualaikum and hyeee ^^ silakan comment